Bananele – sursa foarte importanta de minerale, fibre si vitamine!

Bananierul este o plantă ierboasă, care din cauza mărimii și structurii este deseori confundat cu un arbore. Este cultivat pentru fructele sale cu forma alungita, usor curbate, care cresc grupate în ciorchini mari.

Coaja este de culoare galbenă, verde sau roșie în funcție de specie.

Banana este un aliment bogat în substanţe nutrive, dar şi cu multe propietăţi terapeutice şi ar trebui să ocupe un loc important în alimentaţia ta.

Beneficiile bananelor asupra organismului nostru

Doar 2 banane sunt suficiente pentru asigurarea rezervelor de energie necesare sustinerii unui antrenament sportiv de 90 – 120 de minute. Aceste fructe exotice energizeaza organismul instant, sustinut si substantial, avand o serie intreaga de efecte benefice asupra sanatatii.

Banana se poate adauga cu mare incredere in salatele de fructe. Chips-urile de banana sunt o gustare produsa din banane uscate, deshidratate sau prajite.

De asemenea la prepararea deserturilor cum ar fi budinci, torturi, tarte, briose sau in combinatie cu lapte, putem crea un minunat milk-sake de banane foarte indragit in special de copii.

Amelioreaza arsurile gastrice. Intrucat actioneaza ca un medicament in organism, bananele sunt recomandate persoanelor care sufera de hiperaciditate gastrica. Consumul regulat de banane, in primii doi ani de viata poate reduce riscul de a dezvolta leucemie la copii.

Fiind o sursa buna de vitamina C, bananele pot ajuta la impiedicarea formarii de radicali liberi care provoaca cancer.

Previne si ajuta la tratarea anemiei. Datorita continutului important de fier, bananele stimuleaza productia de hemoglobila in sange, prevenind si contribuind la tratarea anemiei.

Actioneaza benefic pentru sistemul nervos si randamentului cerebral. Acestea se remarca prin continutul bogat de potasiu si aportul foarte redus de sodiu, fiind excelente pentru reglarea presiunii arteriale oferand protecţie şi împotriva accidentelor cerebral-vasculare.

 Bananele au conţinut ridicat de triptofan, care stimulează producţia de serotonină si sunt o sursă bogată de vitamina B6, care reglează glicemia şi îmbunătăţeşte dispoziţa.

Atentie! – Alimentele bogate in potasiu ar trebui consumate cu moderatie atunci cand se iau medicamente cu beta-blocante.Prea mult potasiu poate fi daunator pentru cei ai caror rinichi nu sunt pe deplin functionali.

Te asteptam si in grupul Sanatate si Tratamente Naturiste, unde poti gasi informatii despre sanatate si sfaturi utile despre tratamentele naturiste!

kitunghii.ro